10   336
23   699
30   688
40   506
14   311
Home » Update: 5 weken fit

Update: 5 weken fit

Update: 5 weken fit

Tja, wat moet ik zeggen. Ik ben lekker gemotiveerd begonnen en ik ben heus nog wel lekker bezig. Maar het gaat niet optimaal. Ik had de eerste week doordeweeks goed gegeten en gestructreerd gegeten, maar veel afspraken ’s avonds waardoor mijn trainingen niet echt uitkwamen. Ik ben wel vier keer wezen sporten, op dinsdag mijn eigen kracht circuit, op woensdag hardlopen, donderdag kracht oefeningen thuis (dus minder zwaar) en zaterdag en zondag ook hardgelopen. De halve marathon was dat eerste weekend. Qua eten ging het dat weekend dus een stuk minder goed. Veel koolhydraten voor het lopen (pasta, aardappeltjes) en ik kon het ook niet laten om niet mee te snaaien bij mijn vader en zusje. Kortom bad timing.

Week twee ging beter wat betreft eten, al had ik weer ’s avonds afspraken, zoals donderdag een event in Amsterdam waar we ook eten kregen.. Pasta, shit, carbs. Ik had er wel aardig rekening mee gehouden dat we vast geen uitgebreid salade buffet zouden krijgen dus overdag mijn koolhydraat inname beperkt, maar toch, echt skippen was er dus weer niet bij. Vrijdag aten we ook buiten de deur en toen dat zaterdag weer gebeurde, de familie ging aan de Chinees, heb ik toch maar even lekker mijn eigen rijst prakkie gemaakt. Dat voelde ook wel even als een omslag. Gewoon doen wat goed voor mij is, eigen plan trekken, hoppa! Zondag heb ik lekker van alles gebakken zodat ik deze week lekker gezonde tussendoortje en snackjes heb. Kortom, we zijn op de goede weg! Sporten is geen probleem geweest vorige week, al heb ik nog geen groepsles gevolgd, wel mijn eigen kracht circuitje en hardgelopen natuurlijk. Deze week begint ook alweer lekker. Vanavond heb ik ook weer geen tijd voor de groepsles om 19.00 uur. Ik sport zelf normaal op dinsdag en donderdag en de 5 weken fit doen de groepsles op maandag en woensdag. Verdikke. Ik ga nu morgen kracht training doen, woensdag groepsles, donderdag krachttraining en zaterdag krachtcircuit. Nou, dan komen we een heel eind dacht ik zo! Zondag weer een rondje rennen, lekker lekker! Dus deze week gaan we knallen!

Qua lijf? Ik merk dat ik wat strakker weer wordt, vooral mijn benen voelen veel sterker en strakker aan door de walking lunges. Mijn gewicht wil nog niet echt zakken helaas. Ik hoop dat ik door het skippen van koolhydraten deze week daar ook verandering in ga zien. Ik ben benieuwd! Ik voel mij opzich wel lekker nu ik weer meer krachttraining doe, dat is ook belangrijk!

Heeft iemand nog tips voor lekkere gezonde avond gerechten of een makkelijk (mee te nemen) ontbijt?

Volg:
Share:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.