17   317
16   522
Home » Travel: 4 weken reizen door Noorwegen

Travel: 4 weken reizen door Noorwegen

Dit jaar kwam een droom uit! Op reis, nieuwe plekken ontdekken, in een campertje, in de ongerepte natuur van Noorwegen. Al in 2020 kwam het idee om langer weg te gaan. Een roadtrip. Ik heb altijd hard en veel gewerkt, weinig vakantie gevierd en nog niet zoveel nieuwe plekken gezien. Het was tijd voor avontuur! En dus regelde ik op mijn werk dat ik langer weg kon, deels werken, maar ook vakantie vieren. 5 weken werden 4 weken, maar 4 weken vol geweldige herinneringen om nooit meer te vergeten. Ik neem je graag mee op reis naar Noorwegen! Ga je mee?

Yeah! The adventure begins!

Finally! We gaan! Zo veel over gepraat, bedacht, gepland, verplaatst en nu is het zover. We gaan naar Noorwegen! Een paar weken roadtrippen met onze camper. Super veel zin in en super nieuwsgierig naar wat we allemaal gaan zien. We gaan via Duitsland en Denemarken naar Hirtshals, waar we de ferry nemen naar Langesund, onderin Noorwegen. De eerste nacht slapen we op de Deense grens. De tweede nacht in Hirtshals op een strand camping, dus heerlijk nog een wandeling en run voor we op dinsdagochtend de Fjordline ferry nemen. Noorwegen, here we come!

Traantje van geluk

Hondjes zijn niet gewenst in publieke ruimtes, maar gelukkig is het best goed weer en kan Jaxy lekker mee op het buiten dek. Meik heeft Wifi gekocht om te kunnen werken aan boord en dat gaat goed! Daarbij hebben ze lekkere hamburgers en dat moment dat je dan aankomt in Noors landschap is echt magisch 🥰😍 Klein traantje van geluk, het avontuur gaat beginnen 🤩

Als we de boot afrijden zijn we al helemaal verrast en onder de indruk. De weggetjes, de gele streep op de weg, de gekleurde huisjes. Nu al helemaal happy! Meike werkt nog wat meetings af en Ton zoekt naar een plekje om te overnachten via de iOverlander app. Titel van het plekje: 4×4 access only. Ton is niet bang en rijdt de hobbelige weg op. Wat zal ons eerste nachtje Noorwegen ons brengen?

Magisch plekje

WAUW! Dit is toch niet normaal! Helemaal alleen op de wereld, stiller dan stil. Wat ongelooflijk bijzonder en mooi dit  plekje 🤩 We staan helemaal alleen aan het einde van een uitdagend pad met pracht uitzicht op een meer. Met zon. Wat een geluksvogels zijn wij. Ton vist, Meik werkt nog wat, we eten laat en Ton maakt een kampvuur. Het is echt indrukwekkend stil. Je kan een echo horen als Jax blaft. Wat een heerlijke dag in Noorwegen! ❤️

In slaap vallen met de gordijntjes open, zodat je de sterrenhemel het beste kan zien. En wakker worden met een prachtige zonsopgang. De vrijheid om gewoon op je slippers en in een lang shirt een plasje te doen met Jaxy. Genieten! We besluiten hier lekker een dagje te blijven. Werken, vissen, zwemmen, sporten, chillen. Prachtige start van de Noorwegen experience!

On the road! Op naar Dalen.

We rijden na twee nachtjes op ons privé plekje en twee heerlijke ochtenden door naar boven. Onder de indruk van de uitzichten onderweg en de vergezichten. Bijzonder mooi. We rijden naar Dalen, waar we een camping aangereden hebben gekregen: Buoy Camping. Weer aan een riviertje. Na het werken de omgeving verkennen met een wandeling, helaas geen bevers en elanden gespot, wat kan in deze omgeving.

Rijden, werken, genieten en migraine

Meik wordt wakker met migraine. Balen! We starten langzaam op en rijden lekker door, tussendoor een klein slaapje om beetje op te laden. Laatste dagen voor de vakantie dus er moet nog wel wat gebeuren. Onderweg stoppen we ook nog even bij de geweldige Latefoss watervallen. Het is een bijzonder fenomeen, want hier komen twee watervallen samen. Het watergeweld is immens. Wat bijzonder!

Wat ook bijzonder is, is het wisselende landschap. Het gaat van groen, water, hoog naar plat en leeg. Na een dag rijden komen we laat aan op een onbemande camping, waar er net nog een plekje voor ons te vinden is.

Bezoekje aan Bergen

Het is zaterdag! Bijna een week onderweg. Tijd om toch even flink de toerist uit te hangen in Bergen. Lekker even rond slenteren. We lopen langs kleurrijke huisjes, zien veel dure auto’s langsrijden en er zijn op veel plekken mooie graffiti tekeningen te vinden. We wandelen door wat bijzondere straatjes, lunchen met heerlijke broodjes en koffie en bezoeken ook de Fishmarket. Die is vrij beroemd, maar het valt tegen. Off season misschien? Er staan slechts een paar kraampjes. We nemen een duur zalmpje mee voor vanavond bij het eten en gaan door naar een volgend slaapplekje.

Bergen city

Visjes vangen in de zon!

Plekje gevonden aan zee, op een wild kampeerplek waar veel (grote) campers staan. Ton gooit een hengeltje uit in zee, Meik doet wat werk en we chillen lekker in de zon ☀️ Na het privé plekje ontstaat hier met een niet helemaal zelfvoorzienend campertje de vraag: Waar ga je plassen? Het wordt ophouden tot het donker wordt 😇 We eten het dure, maar intens lekkere zalmpje van de markt in Bergen, met een aardappeltje en koude broccoli, want we hebben maar 2 pitjes om op te koken 😆 Daarna worden we getrakteerd op een geweldige zonsondergang en Ton vangt de ene vis na de andere. Achter ons staan een paar Noren, die geen woord Engels kunnen, maar wel goed weten hoe ze een vis moeten doden en fileren. Ton gebaart of ze de vis willen hebben. Enorm blij nemen ze de vis in ontvangst en het duurt niet lang voor we de BBQ geur ruiken. Een bordje vers gevangen vis wordt in onze handen gedrukt. Even wennen, maar dit is toch wel heel gaaf!

De volgende ochtend gaat Meike even lekker rennen, het uitzicht met de wolken die laag tussen de heuvels hangen is mooi en het is ook hier intens stil. Het uitzicht vanaf de brug op de camperplek is gaaf. Een top plekje was dit!

Het aller blauwste water ooit in Olden!

Onderweg zie je een hele hoop watervallen, zoals de Eikelandsfossen, die we zagen mét regenboog! Een snelle stop daar en door naar Olden. Onderweg zijn we al verbaasd over het blauwe water, maar als blijkt dat we er ook nog aan mogen slapen, zijn we helemaal verrast. Meteen maar een duikje, heeel koud 🥶 want dit water komt direct uit de bergen terecht in de fjord. We hebben net niet goed getimed want de zon verdwijnt al snel achter de bergen. Dus met een warme choco en slagroom weer proberen warm te worden 😇

We besluiten hier nog een extra nachtje te slapen. Meike werkt nog een ochtend vanuit de mooiste home office tot nu toe en dan is het echt tijd voor vakantie! Heerlijk om die hier te starten, want er zijn wandelroutes en we mogen gratis gebruik maken van de bootjes bij de camping. En daarbij schijnt de zon. Dus lekker genieten en chillen!

Vakantie 🤩 Onze eerste hike 🚶‍♀️🥾🚶🏻

Eindelijk echt vakantie! 🤩 En die trappen we af met onze eerste hike. Vanaf de camping kunnen we direct omhoog en op zoek naar de watervallen. Het is best een klim, maar wat enorm bijzonder om het water langs je te horen stromen en dan opeens de waterval te zien kletteren. Echt uniek 🙏🏼 Daarbij is het prachtig weer en ook bij het afdalen, terug naar de camping is het uitzicht over het blauwe water immens mooi.

Na het hiken de bikini aan, vishengel mee en nog even het water op! En uiteraard ook nog even het koude water in 🥶 We doen een slaapje midden op het helder blauwe meer 💙 Als de zon weg zakt achter de heuvels bakt Ton pannenkoeken en ruimt Meik de camper op. We eten pannenkoeken met bier. Wat een prachtige dag 🤩

Going up langs wat bekende hotspots

Het wordt de aankomende dagen wat minder goed weer en we maken daarvan gebruik door omhoog te gaan rijden. We rijden langs wat hotspots, zoals de Geiranger fjord en de bekende Trollstigen. Indrukwekkend zeker, zelfs in de mist. Onderweg veel wisselende landschappen. Na een nacht op een wat stille camping in de regen rijden we door naar boven.

Tot Trondheim hebben we nog veel regen en het is ook een stuk drukker qua verkeer. Even wennen. Maar als we Trondheim gepasseerd zijn gaat de zon schijnen en genieten we van het landschap terwijl we de E6 naar boven pakken.

Midden Noorwegen via de E6

We rijden er wat vlot doorheen, maar Midden Noorwegen (Trondheim – Bodø) is echt prachtig. We zien het een beetje als doorgangsweg naar de Lofoten maar het heeft echt veel bijzonders waarbij je moet blijven kijken en opletten om niets te missen. Bijvoorbeeld de suikerspin wolkjes bij een bijzondere zonsondergang tijdens onze overnachting langs de E6. Het moment dat je de poolcirkel passeert. Of wanneer je onderweg na wat twijfelen toch even stopt om te genieten van een geweldig waterspektakel.

Noorwegen roadtrip

Op naar de Lofoten!

We komen mooi op tijd aan in Bodø. Romantisch diner voor drie van de Burger King genuttigd in de camper en daarna eens kijken bij de boot. Eigenlijk hebben we om 01.00 uur vannacht een ticket, maar we mogen achteraan aansluiten bij de boot van 16.45 uur. Die heeft vertraging dus iedereen staat er nog. Hoe het komt weten we niet maar voor we het weten staan we in rij 1, vooraan in de ferry 🙊 Sorry mensen die al 3 uur stonden te wachten 🙈 Who cares, we gaan naar de Lofoten 😍 En hoe! Met een geweldige zonsondergang rijden we richting onze droombestemming. Het doel van deze reis. Op de Lofoten eilanden lijkt geen foto of video te kunnen mislukken, zo mooi! Benieuwd of dit waar is.

Wakker worden op een wave breaker

We komen laat aan op de Lofoten en op de avondzon/middernacht gloed na is het flink donker. Dan nog een plekje zoeken en bemachtigen is best spannend. Via de app kwamen we een plek tegen net voor het uiterste dorpje Å. Of het legaal was, geen idee, maar wel een bijzonder plekje 😍 We staan op een wave breaker. Helemaal aan het eind. Omringt door water. Dit is de plek waar je ook walvissen kan spotten. We vallen in slaap met die droom, maar helaas. We worden niet wakker van walvissen, maar wel van Jaxy ’s nachts, die eruit wil met wat poep probleempjes. Wellicht toch wat stress tijdens de lange ferry tocht, waar ze in de camper moest blijven.

We zijn op de Lofoten!

En wat is het hier intens mooi. Het wordt misschien een beetje eentonig, maar we blijven ons verbazen. We rijden eerst naar Å, want dan hebben we dat ook maar meegepakt. We zijn vroeg en er is nog niets open. Het bakkerijtje die we op het hoog hadden dus maar overslaan. We rijden via plaatsjes als Hamnøy en Reine. Het landschap is anders dan op het ‘vaste land’. Meer water, minder huizen en de sfeer is anders. Idyllisch en romantisch.

We besluiten een grote klim Reinebringen over te slaan en een andere hike te doen. De hike naar Kvalvika Beach. Zo’n 3 kilometer klimmen maar geweldige uitzichten en het helderblauwe zeewater is bijna zoals in Griekenland. Alleen hebben we hier bovenin toch een extra jasje nodig voor de koude wind. We genieten enorm. Alle drie. Ook Jaxy is ondanks haar poeperitis helemaal in haar element en klimt, springt en rent door de heuvels. Zo leuk!

Schelpjes zoeken, zon en strand!

Best moe na een beroerd nachtje slapen (toch best spannend op een soort van illegaal plekje) en na een flink stuk hiken. We vinden een fijne camping aan zee 🌊. Meik doet een klein slaapje in het dakbed, Ton haalt wat hout en we beginnen lekker vroeg aan het vuur en het eten maken. We worden enorm verwend met een niet verwacht zonnetje en genieten bij een vuurtje van wijn en chocolade fondue.

strandcamping noorwegen

De volgende ochtend gaat Meike op pad voor een run langs zee. Eindelijk schelpjes zoeken! De verzameling verstopt en later met Jax nog even de buit ophalen. Onderweg ligt een schaapje vast in een hek in een weiland. Sneu! Aardig los gekregen met wat hulp van een Noorse boerin. Geen run langs zee zonder een dip, dus daar sluiten we een heerlijke ochtend mee af!

Vikingmuseum Lofoten, Cinnamon Rolls & a French visit.

Onderweg rijden we langs het Viking museum. Even een kijkje nemen! Het is laagseizoen, dus weinig reuring, maar leuk om te zien! We hebben zin in broodjes en koffie en stoppen bij een op het oog louche tentje. Maar eenmaal via de achteringang binnen zien we de heerlijkste lekkernijen verschijnen en bestellen we eerst een broodje en pasta salade en daarna nog een zoet hapje. Met cinnamon rolls to go! Echt heel lekker en allemaal huis gemaakt. Gamle Skola, aanrader! We rijden door naar de camping waar we nog even lekker van de zon genieten tijdens het vissen (Ton) en een slaapje (Meik). Jax pendelt tussen beide. Onze buurjongen is alleen, uit Frankrijk on tour en we nodigen hem uit voor een avondje kampvuur. Hij brengt vlees sausicion en drank uit Marseille mee. Gezellig avondje!

Toch nog een beetje hoger..

Het doel was de Lofoten zien, maar we zijn er nu toch en hebben tijd dus besluiten toch nog een stukje omhoog te rijden. Naar Andenes waar de ferry naar Senja op ons wacht. Onderweg is er nog het idee om een hike te doen, maar het weer is dusdanig slecht dat dit geen zin heeft. Beetje balen, maar in een streep door naar Andenes. Daar hebben we tijd voor een wandeling langs het strand, Ton kijkt Formule 1 en einde van de middag arriveren we in Senja. Het is hier iets kouder en daardoor ook al iets meer herfst. De huisjes zien er wat meer ‘gelikt’ uit. Ondanks de bewolking is Senja erg mooi om te zien!

Late arrival bij de camping, vies miezer weer maar toch nog maar even aan de wandel want er ligt een nationaal park tegenover de camping. Daarna warm worden in de camper met snert en brood. En uiteraard het kacheltje. Lang leve stroom!

De volgende ochtend kreeg Meik zowaar met koffie voor Ton en een extra kroel voor Jax gezelschap tijdens een rondje trailrunnen door het  national park Anderdalen!

Let’s go, weer op naar het zuiden!

Van het Noorden, weer naar het Zuiden. Nog even getwijfeld of we niet nog door wilden trekken naar de Noordkaap maar het weer wordt er niet beter op. Die komt dus op de bucket list voor later. Onderweg veel mooie herfst kleuren, enorme bruggen en fel blauw water 💙

En daar zijn ze opeens! De eerste rendieren! We zien er een paar langs de weg in een flits en daarna worden we verwend met een grotere kudde. Zo super gaaf!!

Noorwegen rendier

Heaven on earth

Na een lekker dagje rijden gaan we weer op zoek naar een wildkampeer plek. We vinden via iOverlander een plek aan het water. We komen over weer zo’n hobbelig pad als onze eerste nacht, dat was een groot succes, dus benieuwd wat dit ons brengt. De plek blijkt bezet, logisch want het is hier mooi! Helder blauw water en vrij afgelegen en rustig. We besluiten de gok te nemen en nog even door te rijden.

En niet voor niets. We komen terecht op een privé strandje. Met helder blauw water. Wit zand. Beschut. En met heel veel schelpjes. Heaven on earth! Jammer dat de zon niet schijnt, anders waren we hier tot het einde van de vakantie gebleven waarschijnlijk. Echt een droom plekje!

On the road again

Mooie kiekjes onderweg, het slechte weer is jammer, maar het landschap wordt er niet minder mooi van, misschien juist wel mooier met die wilde wolken. We spotten de Svartisen gletsjer, de 2e grootste van Noorwegen. De dag eindigt op een wild kampeerplaats. Wel aan het einde van een fjord, maar in de regen. Van privé strand naar privé parkeerplaats, het kan allemaal in Noorwegen.

Pontjesdag!

We nemen niet de E6 terug naar het zuiden maar besluiten de toeristische route te nemen. Dat betekent veel pontjes want met veel water is er niet overal een brug te vinden. Dus 1 september wordt gebombardeerd tot pontjesdag! Van Nesna – Levang, van Tjøtta naar Forvik, van Andalsvågen – Horn en van Vennesund – Holm. Onderweg rijden we alsnog over indrukwekkende bruggen en genieten van de omgeving.

Eland plezier!

Tijdens het rijden zien we een waarschuwingsbord voorbij komen met een eland erin en we hebben het erover of we, nu we weer lager gaan rijden, ze nog wel kunnen tegenkomen. Nog geen kwartier later ziet Ton opeens twee bruine snuitjes en we zien als we terugrijden nog net twee elanden weg rennen. Yeah! Helemaal blij gaan we stiekem toch een beetje op zoek naar meer en rijden van de hoofdweg af over kleinere paadjes. Geen elanden.

En opeens zie ik in de verte een grote kop de hoek omkijken. Een enorme vrouwtjes eland kijkt of de weg vrij is en steekt zo voor onze neus over. Met achter haar aan een kleine baby eland! Ze blijven aan de andere kant van de weg in het gras nog even naar ons kijken. WAUW! Helemaal stuiterend in de auto. Wat een geluksvogels zijn wij!

Nattigheid & Atlantic Route

Een nachtje op een camping in Namsos, dat naast een vliegveld ligt is niet heel bijzonder, maar wel fijn dat achter de camping een mooie route ligt. ’s Ochtends dus een run met Jaxy en dan gaan we lekker door naar Kristiansund.

We willen toch de Atlantische route meepakken en maken dus een kleine uitstap weer naar de kust voor we naar het binnenland afslaan. Onderweg spotten we kraanvogels, eten we cinnamon rolls en voor we de Atlantic Route oprijden halen we pizza in Kristiansund en rijden met een volle buik de Atlantic Route op.

Een bijzonder spektakel vanaf de weg, waar de route omhoog en omlaag gaat omgeven door zee. Vanuit de lucht is de Atlantic Road nog bijzonderder. Vanwege het slechte weer gooien we de drone niet omhoog. Wie weet een volgende keer!

Eindelijk weer zon!

Na weer een nachtje op een camping, weer op pad, weer wat meer naar het zuid westen. We hebben weer een pontje, waar we even wandelen en genieten van de zon, die eindelijk weer is gaan schijnen. We komen aan bij een camping in een fjord, waar we in de verte een waterval zien. Dat wordt het doel van de morning run de volgende ochtend. 10 kilometer heen en weertje!

We rijden weer verder en stoppen even bij de Bøyabreen gletsjer arm. Er is in vergelijking met een paar jaar geleden steeds minder ijs te zien, erg bizar. Maar het blijft bizar zo’n gletsjer ijsslurf.

Niet bedoeld is soms het mooist..

Niet bedoeld rijden we over een tolweg, dwars door het Jotunheimen gebied. Wat een immens gebied. Allerlei kleuren, weinig tot geen mensen, groen, grijs, geel, rood, het is echt bijzonder. Het plekje waar we bedachten te slapen, blijkt echt te koud zonder kachel en vol in de wind. Op weg naar een andere plek spotten we opeens sneeuw! In september spelen in de sneeuw, uniek!

jotunheimen

Beetje jammer dat het wild kampeer plekje in de bergen mislukte, maar Noorwegen heeft meer te bieden en dat blijkt wel als we een ander plekje via de app vinden. Een heel lekker plekje tussen de dennen bomen, aan het stromende water, met allerlei kampvuur stenen. Eerst dus wat hout sprokkelen en Ton maakt een vuurtje en Meik maakt wat eten. We eten lekker bij het vuurtje en hebben een fijne avond met goede gesprekken.

Een dagje chillen!

We zijn zoveel onderweg geweest, dat we eigenlijk maar weinig stilgezeten hebben. Vandaag is een heerlijke dag vol zon en we zoeken dus een plekje waar we even een goede middag kunnen relaxen. Maar eerst nog even trainen. Dit gaat heel lekker, tot Meik besluit niet hoog genoeg te springen op een stenen tafel. Scheen open. Handige Harrie.

We komen in Lom ons eerste staafkerkje tegen. Bijzonder zo’n houten kerkje! We vinden een plekje aan het water met volle zon, heerlijk! Ton kijkt Formule 1, Meik doet een slaapje en leest. Een bordje pasta net voor de zon ondergaat en lekker in de camper hangen voor we op bed gaan.

Weer een onverwacht mooi dagje!

Weer zo’n dagje zonder vaste plannen, maar in de buurt zitten de Kvitskriuprestein, aard piramiden, die ontstaan door veel water dat via de heuvel naar beneden komt. We besluiten daar even te kijken en te zien wat de dag ons brengt. Voor de Kvitskriuprestein zit nog een waterval waar we even gaan koekeloeren en na de klim naar de priesters van de aarde zitten we op een tolweg die we maar besluiten uit te rijden. En die brengt ons op een prachtige plek..

Rodane, wat ben je mooi!

We komen via de tolweg in een soort omgeving dat voelt als een vakantie dorp. Allemaal chalets met een onverharde weg erdoor. Het is er prachtig. Heel leeg, stil, maar vol met kleuren. Nog nooit zoveel kleuren bij elkaar gezien.

We besluiten een wandeling te gaan maken. Onderweg genieten we van het vele water en we worden getrakteerd op de ene na de andere watervalletjes met als kers op de taart een enorme waterval, de Storulfossen. Echt prachtig! Een onverwachte ontdekking!

Een dagje hiken

Meik wil graag nog een grote hike doen voor we de terugweg inzetten en heeft het vizier gezet op de Beseggen hike. Het weer is alleen niet heel top en echt enorm voorbereid zijn we ook niet. We besluiten onderweg een andere hike te pakken, de Hulderstigen. Een stuk minder moeilijk, wel enorm mooi met alle herfstkleuren en heerlijk, want we zijn bijna helemaal alleen. We zien eland hoeven en veel eland poep, maar geen eland. Een van de leuke dingen aan Noorwegen is het gastenboek op wandelroutes. We lunchen met een hamburger en hotdog bij de start van de Beseggen hike, maar gaan dan weer door.

Onderweg zien we nog wat rendieren en komen we terecht bij de Ridderspranget. Een nauwe kloof waar het water van de Sjoa rivier zich met geweld doorheen perst. Het verhaal gaat dat de dappere ridder Sigvat Krie, gezeten met zijn gekidnapte bruid op zijn paard, over deze kloof sprong om te ontsnappen aan zijn achtervolgers. De dag eindigt in een boomgaard, erg geinig! Met appeltjes om ons heen en daar zijn ook de suikerspin wolkjes weer!

Paardrijden in Rodane

Een droom die uitkomt. Als ex paardenmeisje op de rug van het Dole Gudbrandsdal paardje Blesen het prachtige Rodane gebied ontdekken. 2 uur lang rijden we over smalle paadjes en genieten van het uitzicht tussen de oortjes door. Enorm gaaf om te doen!We stoppen na het rijden bij Ohlalla, die opvalt door de Nederlandse vlag. Het is inderdaad een Nederlandse dame, getrouwd met een Noor, die heerlijke versnaperingen maakt. En dan gaan we op zoek naar een plekje voor de laatste nacht en ochtend wakker worden in Noorwegen. Het is bijna tijd om naar huis te gaan.

paardrijden noorwegen

Een heel lekker leven plekje!

We vinden, weer dankzij de app, een wildkampeer plek aan een meertje. De zon schijnt heerlijk en we maken een duik in het water. Opdrogen op de picknick bankjes of in de hangmat. Ton bakt pannenkoeken en we hebben bier en hout. Vuurtje aan, zonsondergang bekijken en nog even genieten to the max, wat is dit een ontzetten leventje!!

Ook de volgende ochtend genieten we nog even door. Met een rondje rennen rond het meer. Een vriendelijk stel die aan de andere kant geslapen heeft bracht nog een kaart van het gebied. Het is een prachtig rondje met veel verschillende kleuren. Na nog een dip, lekker koffietje, ontbijtje en wat lezen gaan we dan echt dit prachtige land achter ons laten.

Dag Noorwegen, we zijn smoor verliefd op je geworden en komen zeker nog eens terug!

Hello Sweden & Denmark!

Aangekomen op een camping in Zweden, en daar direct maar even lekker aan de wandel. Veel verschillende paddenstoelen gezien en een beetje verdwaald. We duiken lekker op tijd de camper in. Morgen op naar Denemarken!

Meik doet nog een training aan het meer, rent met Jaxy en dipt nog een laatste keer in een meertje. Door naar Denemarken! We genieten onderweg van een soort mega chocolade zoeken in Kopenhagen en besluiten met nog een kleine omweg naar huis te gaan. We rijden lang door en komen ’s avonds laat aan in Rømø.

We hebben stiekem bedacht op het strand te blijven slapen. Niet een hele beste nacht gemaakt, toch wel spannend. Maar wakker worden met een zonsopgang en aan zee is het wel waard. Direct met de blote voeten de zee in, zand tussen de tenen. Schelpjes zoeken en lekker een uurtje dealen en dan gaan  we toch echt op naar huis!

Helaas kwam er na 28 dagen een einde aan ons avontuur, maar men, wat is Noorwegen mooi en wat was het ontzettend fijn! Meer zien en lezen? Bekijk onze hele reis op Polarsteps!