11   190
17   461
34   432
61   1032
19   301
Home » Personal Body Plan update 2.0

Personal Body Plan update 2.0

Personal Body Plan update 2.0

Week 4 van Personal Body Plan is aangekomen. Komende zondag is het weeg en meetmoment.. Spannend!?

Afgelopen keer in mijn blog vroeg ik om eens een dag (of meerdere) je calorieen te gaan tellen. Ik was er van overtuigd dat de meeste er ruimschoots overheen zouden zitten. Dit was niet helemaal het geval. De meerderheid at veel en veel minder. Vind ik overigens nog steeds verbazingwekkend. Nu we met de vierde week bezig zijn moet ik wel zeggen dat ik er aan ben gaan wennen om zo weinig te eten. Nog steeds heb ik zin aan eten, maar het is beter te hanteren dan in week 1/2.
Calorieën op een niet-trainingsdag zijn 1.343 en op een trainingsdag 1.450.

Er is al menig discussie over gevoerd over dit lage aantal. De filosofie van Personal Body Plan is; als je het niet opeet hoef je het ook niet te verbranden. Je kunt een dieet volgen met meer calorieen en dan vervolgens 3 kwartier cardio moeten doen om de overtollige calorieen te verbranden, maar als je ze niet opeet kun je gelijk met kracht training beginnen om je lichaam te shapen. Klinkt logisch. Het nadeel is dat je wel meer ‘honger’ hebt en daardoor uit moet kijken dat je geen slechte dingen eet.

eiwitreep

Deze week heb ik een nieuw krachtschema gekregen en het aantal trainingsdagen zijn opgevoerd van 3 naar 4. De ‘cardio’ die in het schema verwerkt is, is om je spieren even snel warm te krijgen en je hartslag in een kort tempo omhoog te krijgen. Dit betekent dat je soms maar 1/2 minuten op een crosstrainer staat. Levert ook ietwat vreemde blikken op, maar wat kan ons het schelen. De krachtoefeningen die in het schema zijn verwerkt zijn ook redelijk ‘anders’. Ik ben dolblij met mijn nieuwe schema, want er zitten een aantal favoriete oefeningen van me bij, o.a. hiptruster en wide chin ups!

Dan nu de vraag die je waarschijnlijk het hele stuk al bezig houdt; zie je al resultaat?
JA! Vooral de eerste twee weken ging het heel erg snel. Ik heb nu het idee dat me lichaam aan het minderen van eten is gewend. Ennuh het is zo heerlijk om zo’n platte buik te hebben 🙂 Het enige kleine minpuntje dat ik zou noemen is dat er dus helemaal geen enkele buikspieroefening in voor komt. Ik weet dat je nooit 1 keer een buikspieroefening hoeft te doen voor zichtbare buikspieren (echt waar!) alleen ze zijn zo fijn om te doen. Maar ach ik kan er altijd een paar losse oefeningen bij doen.

Ik zou iedereen Personal Body Plan aanraden. 1 vriendin van mij is al overstag en begint maandag 4 april. De controle van het eten en het aantal grammen eiwitten wat je moet eten op een dag is echt fijn. Summer 2016 i’m ready 🙂

Liefs, Miranda

NB: Dat heerlijk plaatje als hoofdafbeelding is; bosbes-magere kwark-Bastogne-Tony’s puur zeezout
339 kcal, 36 gram koolhydraten, 23 gram eiwit, 10 gram vet en 2 gram vezel.
Hier geldt dus ook, als je maar niet boven je calorieen komt val je nog steeds af, ook met Bastogne en Tony’s! 1 calorie broccoli is namelijk hetzelfde als 1 calorie chocola 😉

Volg:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.