Home » Lifestyle: 5 simpele manieren om meer groente te eten

Lifestyle: 5 simpele manieren om meer groente te eten

groente eten

Uit onderzoek blijkt dat veel mensen moeilijk aan hun dagelijkse behoefte groenten komen. Vanuit het voedingscentrum wordt aangeraden elke dag minimaal 250 gram groente en 200 gram fruit te eten, maar in oktober werd bekend gemaakt dat slechts 2% dit haalt. Zelf vind ik het ook lastig om hier echt 7 dagen aan te komen, als ik er niet bewust mee bezig ben. Niet iedereen eet nog een AVG’tje en hiermee wordt groente vaker vergeten. En dat terwijl groente juist super gezond en (veelal) erg lekker is! Vandaag deel ik vijf tips om sneller en makkelijker groenten binnen te krijgen en waardoor je dagelijks netjes die 250 gram (of zelfs meer!) groente je lichaam in krijgt.

Tip 1: groente mee voor onderweg

Neem groente mee naar je werk, naar school of elk ander tripje dat je maar hebt. Zelf neem ik tegenwoordig dagelijks een emmertje of bekertje tomaatjes mee naar mijn werk, waardoor ik snel 250 gram groente binnen krijg. Maar ook worteltjes, komkommer of paprika zijn geschikte snacks om makkelijk mee te nemen en om snel aan je aanbevolen aantal groente te komen.

Tip 2: verstop je groente in je voeding

Maak bijvoorbeeld tagliatelle van courgette en wortel of koop bij de Albert Heijn kant en klare verpakkingen als je wat minder tijd hebt. Met de juiste saus en een aantal andere lekkere ingrediënten heb je geen spaghetti nodig en eet je direct een hoop groente. Zeker als je je courgette pasta recept aanvult met extraatjes zoals tomaat, sla, komkommer of ui.

Tip 3: omelet met groenten

Een eitje bakken, omeletje maken is vaak zo gebeurt. Zorg er vanaf nu voor dat je je omelet vult met bijvoorbeeld spinazie, tomaat, ui of rol hem op met sla, komkommer en zalm. Lekker eiwitjes en goed veel groente!

Tip 4: soep van groente

Maak een groentesoep! Dit hoeft natuurlijk niet alleen de standaard groentesoep te zijn maar kan bijvoorbeeld ook een bloemkoolsoep of broccolisoep zijn. Door zo nu en dan soep te maken op basis van groente, water en bouillon, bestaat je maaltijd voornamelijk uit groente. Maak een lekkere salade bij je soep om het helemaal goed te doen!

Tip 5: eet altijd eerst je groente op

Heb je het gevoel dat je flinke trek hebt? Eet dan als eerste je groente op! Mocht je tijdens je maaltijd vol zitten dan heb je in ieder geval je groente op, erg belangrijk! Dat stukje vlees of aardappeltje die blijft liggen, daar merk je minder van hoor..

Heb jij nog tips om goed groente te eten?

Liefs Meik

Volg:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.