139   579
25   507
17   327
36   468
71   615
Home » Food: 3 manieren om gemakkelijk meer groente te eten

Food: 3 manieren om gemakkelijk meer groente te eten

groente eten

Het voedingscentrum zegt dat je 250 gram groente per dag moet eten als volwassene. Als je luistert naar de gemiddelde fitgirl neigen zij zelfs naar meer dan 250 gram. Namelijk 400-500 gram groente per dag! En dat terwijl slechts 16% van de Nederlandse volwassenen überhaupt meer dan 200 gram groente per dag haalt.

Zelf ben ik aardig gehaaid op zoveel mogelijk groente eten op een dag, ik voel mij er goed door en het zal vast en zeker bijdragen aan gezondheid. Maar eerlijk is eerlijk, het is een van de eerste dingen die verdwijnt bij drukte of ‘makkelijk’ eten. Daarom probeer ik het zo veel mogelijk te verweven in mijn dagelijkse eet momentjes. En vandaag wil ik graag 3 van deze tips met je delen!

Tip 1: Verwerk groente in lekkere snackjes

carrot cake bites

Bakken is leuk, toch? Lekker je eigen snackjes maken, voor on the go of in een bakje mee naar kantoor. Of gewoon lekker bij de koffie op een zaterdagmiddag met een vriendin. De aller makkelijkste snackjes? Dat zijn de carrot cake bites! All you need is een beetje havermout, wat eiwitpoeder of vanille extract, een beetje wortel en een dadeltje of 6. Weer wat groente in je mik!

Tip 2: Meng bloemkool met je havermout of pap!

Ja, I know, het klinkt raar, maar het is best lekker, gemakkelijk en je hebt bij je ontbijt direct al een lekkere hap groente op! Bloemkoolpap is gemakkelijk te maken en lekkerder met wat vanille eiwitpoeder waarmee je ook nog wat eiwitten meepakt!

Tip 3: Maak een omelet, niet alleen met ei, maar vooral veel groente

Een omelet of gebakken ei kennen we allemaal. Door hier een champignon of paprika door heen te mengen kan je wat groente meepakken. Geen zin in snijden? Dan raad ik je de Italiaanse fijngesneden roerbakgroente aan! Lekker makkelijk in een zakje. Meng dit met 2 of 3 eitjes (of eiwitten), wat lekkere kruiden en een beetje parmezaanse kaas. Flink opbakken (het kan zijn dat het wat uit elkaar valt, maar ach, in je buik gaan dingen ook stuk.

Tip 4: Koop vet veel wortels #nevernoteatingwortels

Ik sta bekend als het wortel meisje, waar ik ook ga, vaak gaat het gepaard met een zakje wortels. €1,09 voor een zakje bij de Appie. Wie doet je wat? Eet minimaal het halve zakje op bij je ontbijt, als tussendoortje of als extraatje bij het avondeten en je hebt al 250 gram groente binnen! Dat wat vele volwassenen niet halen. Gemakkelijker kan niet toch?

Hopelijk lukt het jou om wat makkelijker en meer groente te eten! En deel vooral ook jou tips met mij!

Liefs Meik

Volg:
0
Delen:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.