10   336
23   699
30   688
40   506
14   311
Home » De kop is er af! Personal Body Plan!

De kop is er af! Personal Body Plan!

De kop is er af! Personal Body Plan!

Zo he, de eerste twee dagen Personal Body Plan zitten erop. Tevens de eerste training. Waar zal ik eens beginnen?

’s Nachts om 00.00 uur werd je programma zichtbaar. Hierin staat zo vreselijk veel informatie dat ik de eerste twee uur alsnog niet geslapen hebt. Snap ik dat allemaal wel, wat is de bedoeling en komt dit wel goed ?
Waar ik gelijk naar toe ging was mijn aantal calorieen op een dag. 1.343! Slik, dat is niet zo heel veel. Op een trainingsdag mag ik er 1.438, iets meer dus.
De calorieen zijn verdeeld op een trainingsdag in 134 gram koolhydraten, 140 gram eiwitten, 38 gram vetten en 20 gram vezels. Ik schrok enigszins van de eiwitten omdat ik zelf 1.7 gram per kilo lichaamsgewicht hanteerde. 40 gram meer dan normaal dus. Nu ben ik dol op kwark, kip en zalm dus die eiwitten is op zich geen probleem.
De koolhydraten ben ik nog erg voorzichtig mee. Die zitten bijna overal in, en ik ben bang dat ik er te snel overheen ga. Dit resulteerde dat ik de eerste dag te weinig calorieen had (800) en ook te weinig koolhydraten. Voordat ik op bed ging moest ik nog een bruin broodje met drie plakjes kipfilet, een ontbijtkoek (Peijnenburg zero, ideale kruidenkoek!) en twee rijstwafels met pindakaas, omdat de vetten ook al niet zo hoog waren. Zucht, eten is lekker, maar als je er tegen zit te eten wordt het wel lastig hoor.

image

Goed, dag twee! Vandaag voorgenomen om ’s avonds kip, rijst en boontjes te eten en daarom dacht ik dat ik overdag niet zoveel koolhydraten zou mogen eten. Well think again, havermout of een broodje had er prima in gepast. Dit ben ik eigenlijk niet gewend om te eten. De eiwitten heb ik weer ruimschoots overschreden, maar volgens mij kun je nooit teveel eiwitten eten.
Volgende keer maar nog een ontbijtkoek of rijstwafel invoeren, want ik eet nu zoveel kip, hihi.
Waar ik nog een beetje tegen op zag was de training. Er zitten namelijk een paar gekke oefeningen bij. (Ik zal ze eens filmen als Meik er bij is).
Op zich viel de training mee, maar de ene oefening ligt me beter dan de andere. Een squat vind ik bijvoorbeeld zo lastig. goblett squat en de overhead squat komen aan bod. Google that one 😉

Ook komt de foam roller aan bod. Op zich wel goed voor mij, want de Leeksterlenteloop komt eraan en voor hardlopers is foam rollen ook erg goed. Jammer dat het alleen zo zeer doet..Aah!
image

Conclusie: je eten in de juiste voedingswaardes verdelen is nog lastiger dan je denkt. Misschien van het weekend eens uitpluizen wat een paar gouden combinaties zijn. En indien je bijvoorbeeld iets wil eten wat erg veel calorieen heeft, moet je hier dus overdag goed rekening mee houden. Saving macro’s 😉
Ik denk dat als je het uiteindelijk allemaal goed door hebt, dit vanzelf leuk wordt. Je moet wel goed je eten wegen en invullen in de app, maar dan zie je ook wat je eet. Best confronterend hoor, wat je soms zomaar in je mond stopt.

Helaas is mijn fit friend Meike ziek, maar ze zal deze week vast een update geven van haar Pbp!

Liefs, Miranda

NB; op de 1 of andere manier staat mijn app nu op basis van 3 maaltijden, maar ik hanteer er 5 of 6.

Volg:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.