Home » Personal: 5 dagen in mijn eentje (met Jax) op Terschelling

Personal: 5 dagen in mijn eentje (met Jax) op Terschelling

terschelling sunrise

Poeh, de Corona tijd is voor mij als hoogsensitief meisje best wel lekker. Wat minder prikkels, minder moeten, meer thuis, ik doe het er best goed op eigenlijk. Maar meningen, over wel samenkomen, over eiland bezoekjes en andere keuzes. Dat vind ik wel erg lastig. Dus toen er steeds meer versoepeld werd, ben ik op zoek gegaan naar een plekje op Terschelling om even lekker tot rust te komen in mijn favoriete omgeving. Last minute vond ik via via een leuk retro huisje, middenin het dorp Midsland en vertrok ik op woensdagavond, samen met Jax naar mijn happy place om even tot rust te komen.

Vroeger vond ik het gek, alleen weg gaan, alleen weg zijn. Ook op de boot is het eventjes wennen, maar al snel vind ik het echt heerlijk. Ik hoef met niemand rekening te houden, kan even heerlijk met mijn eigen gedachten zijn en doen wat ik wil doen. Veel hardlopen, wandelen, geen fiets huren en vooral lekker veel bewegen. Ik haal bij de supermarkt avondeten dat ik lekker vind en wat lekkers voor de avonden. Balance is key. Genieten van lekkere dingen, maar ook gezond eten, dus fruit en groente mee. Ik neem je graag even mee in mijn heerlijke Terschelling retraite.

Op woensdagavond kom ik laat aan op Terschelling, dus het is eigenlijk vooral spulletjes uitpakken, wandelen met Jax en daarna gaan we lekker samen op bed boven.

Donderdagochtend zijn we rond half 7 buiten. Ik heb niet zo’n goede nacht gehad, misselijk en overgeven, veel wakker, dus buiten zijn is extra fijn! Jax en ik rennen een rondje via het strand, 7 kilometer. Heerlijk! Terug in het huisje even wat ontbijten en wat werken. Rond een uur of 2 ga ik weer op pad, nu aan de wandel. Heerlijk weer naar het strand! Schelpjes zoeken, voetjes in het water, ’s avonds koken en met een serietje in de serre. Nu al een geslaagd weekendje!

Vrijdagochtend nog iets vroeger want ik wil de volle maan nog meepakken. Dus om half 6 staan we buiten, prachtige luchten. Weer in het canituigje voor een rondje rennen! Op een hoge duin bekijken we samen de zonsopgang. Echt een momentje om nooit meer te vergeten. Zo mooi. Op het strand poedelt Jax lekker in zee en ik geniet van de rust en de prachtige kleuren in de lucht. Thuis weer aan het werk en een havermout ontbijtje en rond 2 uur gaan we weer aan de wandel! Deze keer iets meer bos, met als eindpunt een duinpannetje voor een klein slaapje. Helaas gooit Jax hier wat roet in het eten en kan niet echt de rust vinden. We lopen wat af vandaag! Om kwart voor 6 weer terug, lekker een Jutterbitter na het eten en zo lang mogelijk in de tuin met een boekje.

Zaterdagochtend ga ik wandelen. Nu de andere kant op, langs de dijk. Veel lammetjes op de dijk en vogels op het wad. Weer enorm genieten! Stiekem lopen we toch nog even naar het strand, ’s ochtends is het zo heerlijk daar, rust en vrijheid. Een wandeling met van alles wat dus. De polder, de dijk, het wad, het bos, de duinen, het strand en zelfs nog een stukje hei. We doen een klein slaapje bij thuiskomst en ontbijt en gaan dan ’s middags via de molen van Formerum weer richting strand. Daar haal ik een taartje to go (Corona proof) en deze smikkel ik aan zee op. Man, wat wil je nog meer! ’s Avonds bestel ik, jawel, voor mezelf een pizza. Daar had ik echt zin in! Even uitbuiken en rond de zonsondergang weer in het canituig, want we gaan een rondje doen met Kyra! Lekker even bijkletsen, langs de waterkant en de zonsondergang. Geluksmomentjes vliegen mij om de oren. Vroeg op bed, weer veel stappen gezet!

Zondagochtend gaan we voor een vierde keer op rij rennen! Jax doet het zo goed, heel leuk om samen met haar op pad te zijn. We doen een rondje heide, bos en duinen. ’s Middags nog even naar het strand. Het is iets minder mooi weer en het is hard gaan waaien. Ik haal een koffie en koek to go bij het strandpaviljoen en zwaai nog even naar zee.

Tot snel weer mooi Terschelling!

Alleen een paar dagen weg vreemd? Nee joh! HEERLIJK!